Informujemy iż strona używa mechanizmu cookie wyłącznie w celu zapewnienia Tobie wygody podczas przeglądania stron serwisu. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem

Portal internetowy Teraz Płock- Lokalna nawigacja w biznesie

terazplock.pl logo
Dziś jest 20 Września 2017 roku, imieniny obchodzą: Renata, Filipina, Eustachy

PBU Interbud Płock

Odwiedziny

Wszystkich odsłon od 1 marca 2009:
140 402 624

 

Nieruchomości Płock

Informacje

2017-03-29

Ekonomiczne napędy w segmencie D – Prius, Mondeo Hybrid, Insignia LPG

Czy auto firmowe to wół roboczy czy wyznacznik prestiżu firmy? Niezbędne narzędzie zarabiania czy raczej oszczędzania pieniędzy? Niezawodny środek komunikacji z punktu A do punktu B czy gwarancja wydajności pracownika, dzięki jego bezpieczeństwu i komfortowi? Takie pytania zwykle zadaje sobie kupujący samochód – właściciel firmy lub manager floty. Na większość z nich odpowiedź zależy od przeznaczenia auta, branży, w której działa firma, czy potrzeb wizerunkowych.

Oczywiście oszczędność i niezawodność są zawsze priorytetem, jednak wielu klientów bardzo wysoko ceni sobie atrybuty promocyjne nowoczesnej floty, za którymi stoją innowacyjność, renoma marki, przyciągający oko design lub wyjątkowe rozwiązania techniczne, dające przewagę nad konkurentami. 

 

Auto buduje wizerunek firmy

Z tych ostatnich względów wiele firm decyduje się na wybór Priusa – samochodu nieco futurystycznego. Trudno się dziwić, od lat Toyota Prius określała przynależność właściciela do grupy klientów odważnych, ceniących innowacje. Ostatnio do zalet modelu dołączyły wyższe walory estetyczne i doskonała dynamika.

Choć w klasie średniej konkurentów do roli auta firmowego jest nadal wielu, nowy Prius po ostatnich zmianach zwraca uwagę nowoczesnym designem i zaawansowaną technologią. Flagowa hybryda Toyoty ma spore szanse w stawce aut flotowych. Napęd hybrydowy przekonuje już po przejechaniu pierwszych kilometrów za kierownicą. To rozwiązanie przestało być budzącą nieufność nowością, dziś sprawdzone w boju napędy hybrydowe spisują się doskonale w różnych warunkach, uzyskując wielusettysięczne, a nawet milionowe przebiegi bez poważnej awarii czy wymiany baterii. Napęd hybrydowy Toyoty trafił do modeli różnych segmentów, od małych aut miejskich po SUV-y.

 

 

Hybryda, diesel, benzyna czy gaz

Wśród aut klasy średniej, pełniących często rolę samochodu dla managera, niewiele jeszcze modeli dysponuje wersją z napędem hybrydowym. Do tych nielicznych należy Ford Mondeo Hybrid. Jest to projekt pokazany w roku 2012, który w Europie zadebiutował w roku 2015 ze sporym opóźnieniem w stosunku do rynku USA. Choć Mondeo z klasycznymi napędami Diesla i benzynowym oferują bardzo przyzwoitą jakość, komfort i prestiż za rozsądną cenę, Mondeo Hybrid dostępny jest od 130 850 PLN wyłącznie w wersji Titanium Hybrid. Prius dostępny jest w trzech wersjach, od najtańszej Active, od 119 900 PLN, poprzez Premium, do kompletnie wyposażonej Prestige w cenie 141 900 PLN, dzięki czemu klient ma większy wybór niż w Fordzie.

Przewagą Forda jest znacznie wyższa moc układu napędowego i wielkość – to pełnogabarytowy segment D, podczas gdy Prius, choć urósł po ostatniej zmianie generacji, jest od niego nieco mniejszy. Porównanie bagażników nie wypada jednak – jak mogłoby się wydawać – na niekorzyść Toyoty. Okazuje się, że baterie ukryte pod podłogą bagażnika Mondeo znacznie ograniczają pojemność bagażową. W tej konkurencji Toyota okazała się bardziej kreatywna i wygospodarowała prawie 120 litrów więcej. 

Mondeo, występujący tylko w nadwoziu sedan, jest na razie hybrydowym jedynakiem w polskiej ofercie modelowej Forda. Z czasem być może i u nas pojawią się C-MAX Hybrid i Edge Hybrid. Elastyczność układu hybrydowego Forda nie wzbudziła entuzjazmu dziennikarzy, choć pozostałe wersje Mondeo zbierają bardzo dobre recenzje, za świetne prowadzenie i kompletne wyposażenie w nowoczesne systemy. Zespół hybrydowy, przenoszący napęd za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni eCVT, reaguje początkowo sennie i nieco obniża przyjemność z jazdy.

Ten właśnie mankament hybryd, wyposażonych w bezstopniowe przekładnie, poprawiono w nowym Priusie, niwelując wrażenie leniwych reakcji skrzyni na komendy przekazywane poprzez pedał gazu. Prius dysponujący technologią Hybrid Synergy Drive, mimo mniejszej mocy, optymalnie wykorzystuje energię silnika elektrycznego i niższą wagę. Dlatego auto prowadzi się z większą przyjemnością i sprawia wrażenie bardziej dynamicznego.

W segmencie D jest samochód, który w ofercie napędów ma popularną wśród polskich przedsiębiorców instalację LPG – to Opel Insignia. To najstarszy z trzech konkurentów, który debiutował w 2008 roku, a w roku 2012 Opel zafundował mu nowe napędy i systemy pakietu OnStar oraz Opel Eye. Wydawało się, że system OnStar stanie się uniwersalnym standardem – dostępny był przez jakiś czas nie tylko w modelach General Motors. Jednak od roku 2015 własny system Safety Connect ma również Toyota, a SYNC Connect spełnia podobne funkcje w Fordzie. Model Opla oferowany jest obecnie z szeroką gamą silników, łącznie ze sportową wersją OPC. Wielu kierowców może spojrzeć na ten samochód łaskawym okiem, tym bardziej, że w najtańszej wersji ze 140-konną jednostką benzynową wyposażoną w fabryczną instalację LPG i z 6-biegową manualną skrzynią biegów Insignia kosztuje 100 350 zł jako sedan i o 1500 zł drożej w wersji hatchback. W wersji kombi czyli Country Tourer Insigni z LPG nie otrzymamy. Porównywalna do Priusa pod względem wyposażenia wersja Cosmo z tym samym silnikiem, z Opel Eye i OnStar, aktywnymi asystentami kierowcy zapewniającymi kontrolę nad tempomatem i światłami, rozpoznawaniem znaków drogowych, oraz ostrzeganiem przed pieszymi na drodze, to już wydatek rzędu 123 450 zł za sedan i 124 950 zł za wersję hatchback – drogo, choć warto rozważyć wszystkie aspekty takiego zakupu. Koszt codziennej eksploatacji może zachęcić tradycjonalistów, bowiem przy spalaniu średnio 7,6 - 7,9 l LPG, którego cena waha się około 1,59 zł za litr, Insignia może wydawać się oszczędnym wyborem, zwłaszcza jeśli auto w firmie pokonuje miesięcznie ponad 3 tys. km.

W przypadku Priusa realne spalanie to 3,3-3,6 litra benzyny, co pozwala zaoszczędzić w stosunku do klasycznego napędu nawet 19 tys. złotych po przejechaniu pierwszych 100 tys. kilometrów. Inne oszczędności wynikają z braku kilku podzespołów, które w standardowych samochodach często ulegają szybszemu zużyciu (m.in. alternatora, rozrusznika, tradycyjnego sprzęgła), wydajemy więc mniej na serwisowanie. Wartość rezydualna sprzedawanej hybrydy także jest wyższa od porównywalnej wersji z konwencjonalnym układem napędowym. Co jednak najważniejsze, hybrydy to przyszłość – bezgłośna, płynna, bezstresowa jazda w głośnych miastach jest bezcenna 

 

 

Galeria do tej informacji (klknij na miniaturze, aby ją powiększyć):

źródło: terazplock.pl

« wróć

 

Zobacz również z terazplock.pl:

  Wiadomości 1 - 10 z 2920

dodano: 2017-06-22  
Wystartuj w biegu Quarter Marathon - 10,54 km ulicami Płocka!
Zapraszamy na bieg ulicami Miasta Płocka na dystansie 10.54 kilometra z okazji XXV lat Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji w Płocku pod nazwą Quarter Marathon.   Start: 16 września, godz. 12:00 Miejsce: Stary Rynek w Płocku (ul. Stary Ryn czytaj więcej »

 

dodano: 2017-05-17  
Odkryj swoje piękno
Konkurs!

Gabinet Estetiq Point mieści się w galerii Wisła przy ulicy Wyszogrodzkiej. Powstał z myślą o osobach, które troszczą się o swoje ciało, duszę, zdrowie i piękno. Jesteśmy pierwszym salonem, który  wprowadził na rynek kosmetyczny Pł czytaj więcej »

 

dodano: 2017-04-15  
Wesołego Alleluja!
czytaj więcej »

 

dodano: 2017-03-29  
Nowa Toyota C-HR zdobyła 5 gwiazdek Euro NCAP
Toyota C-HR uzyskała bardzo dobre wyniki za ochronę pasażerów i systemy bezpieczeństwa czynnego; Testy zderzeniowe udowodniły odporność platformy TNGA oraz nadwozia wzmocnionego wysoko wytrzymałą stalą; Pakiet Toyota Safet czytaj więcej »

 

dodano: 2017-03-29  
Rusza sprzedaż nowej Toyoty Prius Plug-in w bardzo atrakcyjnej cenie
Rusza sprzedaż nowej Toyoty Prius Plug-in w bardzo atrakcyjnej cenie zbliżonej do regularnego Priusa 4. generacji Prius z możliwością ładowania z zewnętrznej sieci kosztuje 152 900 zł, jedynie o 11 000 zł więcej od Priusa Prestige; & czytaj więcej »

 

dodano: 2017-01-27  
Kamil Bednarek w Drobinie KONKURS
Czy to możliwe? Tak!!! Jeśli chcesz go zobaczyć i usłyszeć na żywo zadzwoń do nas dziś o godzinie 12 i odpowiedz na proste pytanie – jaki zespół będzie supportował Kamila Bednarka A. Skafander B. Dawid Podsiadło C. Urszula   Pr czytaj więcej »

 

dodano: 2017-01-22  
Innowacyjne Biuro Nieruchomości IDEA Płock
 - Otwierając swoje biuro, kierowałam się myślą, żeby zbudować lepszy wizerunek pośrednika - mówi Małgorzata Żółtowska, właścicielka biura nieruchomości mieszczącego się w otwartej niedawno Przetworni. Jaki ma pomysł na swój czytaj więcej »

 

dodano: 2016-12-23  
Zdrowych i pogodnych Świąt!
  czytaj więcej »

 

dodano: 2016-10-20  
Sylwester w Płocku 2016 / 2017
Nie masz jeszcze planów na sylwestrowy wieczór? Gdzie iść na sylwestra w Płocku, żeby nie żałować? Prezentujemy listę miejsc, w których można spędzić tą wyjątkową noc i zachęcamy do rezerwowania jeszcze wolnych miejsc! &nbs czytaj więcej »

 

dodano: 2016-09-30  
Toyota C-HR: hybrydowy, kompaktowy SUV i stylistyczna rewolucja
We wrześniu rozpocznie się przedsprzedaż najnowszego, kompaktowego SUVa Toyoty z napędem hybrydowym - modelu C-HR. Jego nazwa jest skrótem słów „Compact Hybrid Revolution”, co oznacza połączenie własności jezdnych samochodu czytaj więcej »

 

Zobacz wszystkie wiadomości z terazplock.pl »

 

128 749 215