Informujemy iż strona używa mechanizmu cookie wyłącznie w celu zapewnienia Tobie wygody podczas przeglądania stron serwisu. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. OK, rozumiem

Portal internetowy Teraz Płock- Lokalna nawigacja w biznesie

terazplock.pl logo
Dziś jest 19 Lutego 2018 roku, imieniny obchodzą: Arnold, Konrad, Marceli

PBU Interbud Płock

Odwiedziny

Wszystkich odsłon od 1 marca 2009:
147 008 507

 

Nieruchomości Płock

Informacje

2017-03-29

Ekonomiczne napędy w segmencie D – Prius, Mondeo Hybrid, Insignia LPG

Czy auto firmowe to wół roboczy czy wyznacznik prestiżu firmy? Niezbędne narzędzie zarabiania czy raczej oszczędzania pieniędzy? Niezawodny środek komunikacji z punktu A do punktu B czy gwarancja wydajności pracownika, dzięki jego bezpieczeństwu i komfortowi? Takie pytania zwykle zadaje sobie kupujący samochód – właściciel firmy lub manager floty. Na większość z nich odpowiedź zależy od przeznaczenia auta, branży, w której działa firma, czy potrzeb wizerunkowych.

Oczywiście oszczędność i niezawodność są zawsze priorytetem, jednak wielu klientów bardzo wysoko ceni sobie atrybuty promocyjne nowoczesnej floty, za którymi stoją innowacyjność, renoma marki, przyciągający oko design lub wyjątkowe rozwiązania techniczne, dające przewagę nad konkurentami. 

 

Auto buduje wizerunek firmy

Z tych ostatnich względów wiele firm decyduje się na wybór Priusa – samochodu nieco futurystycznego. Trudno się dziwić, od lat Toyota Prius określała przynależność właściciela do grupy klientów odważnych, ceniących innowacje. Ostatnio do zalet modelu dołączyły wyższe walory estetyczne i doskonała dynamika.

Choć w klasie średniej konkurentów do roli auta firmowego jest nadal wielu, nowy Prius po ostatnich zmianach zwraca uwagę nowoczesnym designem i zaawansowaną technologią. Flagowa hybryda Toyoty ma spore szanse w stawce aut flotowych. Napęd hybrydowy przekonuje już po przejechaniu pierwszych kilometrów za kierownicą. To rozwiązanie przestało być budzącą nieufność nowością, dziś sprawdzone w boju napędy hybrydowe spisują się doskonale w różnych warunkach, uzyskując wielusettysięczne, a nawet milionowe przebiegi bez poważnej awarii czy wymiany baterii. Napęd hybrydowy Toyoty trafił do modeli różnych segmentów, od małych aut miejskich po SUV-y.

 

 

Hybryda, diesel, benzyna czy gaz

Wśród aut klasy średniej, pełniących często rolę samochodu dla managera, niewiele jeszcze modeli dysponuje wersją z napędem hybrydowym. Do tych nielicznych należy Ford Mondeo Hybrid. Jest to projekt pokazany w roku 2012, który w Europie zadebiutował w roku 2015 ze sporym opóźnieniem w stosunku do rynku USA. Choć Mondeo z klasycznymi napędami Diesla i benzynowym oferują bardzo przyzwoitą jakość, komfort i prestiż za rozsądną cenę, Mondeo Hybrid dostępny jest od 130 850 PLN wyłącznie w wersji Titanium Hybrid. Prius dostępny jest w trzech wersjach, od najtańszej Active, od 119 900 PLN, poprzez Premium, do kompletnie wyposażonej Prestige w cenie 141 900 PLN, dzięki czemu klient ma większy wybór niż w Fordzie.

Przewagą Forda jest znacznie wyższa moc układu napędowego i wielkość – to pełnogabarytowy segment D, podczas gdy Prius, choć urósł po ostatniej zmianie generacji, jest od niego nieco mniejszy. Porównanie bagażników nie wypada jednak – jak mogłoby się wydawać – na niekorzyść Toyoty. Okazuje się, że baterie ukryte pod podłogą bagażnika Mondeo znacznie ograniczają pojemność bagażową. W tej konkurencji Toyota okazała się bardziej kreatywna i wygospodarowała prawie 120 litrów więcej. 

Mondeo, występujący tylko w nadwoziu sedan, jest na razie hybrydowym jedynakiem w polskiej ofercie modelowej Forda. Z czasem być może i u nas pojawią się C-MAX Hybrid i Edge Hybrid. Elastyczność układu hybrydowego Forda nie wzbudziła entuzjazmu dziennikarzy, choć pozostałe wersje Mondeo zbierają bardzo dobre recenzje, za świetne prowadzenie i kompletne wyposażenie w nowoczesne systemy. Zespół hybrydowy, przenoszący napęd za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni eCVT, reaguje początkowo sennie i nieco obniża przyjemność z jazdy.

Ten właśnie mankament hybryd, wyposażonych w bezstopniowe przekładnie, poprawiono w nowym Priusie, niwelując wrażenie leniwych reakcji skrzyni na komendy przekazywane poprzez pedał gazu. Prius dysponujący technologią Hybrid Synergy Drive, mimo mniejszej mocy, optymalnie wykorzystuje energię silnika elektrycznego i niższą wagę. Dlatego auto prowadzi się z większą przyjemnością i sprawia wrażenie bardziej dynamicznego.

W segmencie D jest samochód, który w ofercie napędów ma popularną wśród polskich przedsiębiorców instalację LPG – to Opel Insignia. To najstarszy z trzech konkurentów, który debiutował w 2008 roku, a w roku 2012 Opel zafundował mu nowe napędy i systemy pakietu OnStar oraz Opel Eye. Wydawało się, że system OnStar stanie się uniwersalnym standardem – dostępny był przez jakiś czas nie tylko w modelach General Motors. Jednak od roku 2015 własny system Safety Connect ma również Toyota, a SYNC Connect spełnia podobne funkcje w Fordzie. Model Opla oferowany jest obecnie z szeroką gamą silników, łącznie ze sportową wersją OPC. Wielu kierowców może spojrzeć na ten samochód łaskawym okiem, tym bardziej, że w najtańszej wersji ze 140-konną jednostką benzynową wyposażoną w fabryczną instalację LPG i z 6-biegową manualną skrzynią biegów Insignia kosztuje 100 350 zł jako sedan i o 1500 zł drożej w wersji hatchback. W wersji kombi czyli Country Tourer Insigni z LPG nie otrzymamy. Porównywalna do Priusa pod względem wyposażenia wersja Cosmo z tym samym silnikiem, z Opel Eye i OnStar, aktywnymi asystentami kierowcy zapewniającymi kontrolę nad tempomatem i światłami, rozpoznawaniem znaków drogowych, oraz ostrzeganiem przed pieszymi na drodze, to już wydatek rzędu 123 450 zł za sedan i 124 950 zł za wersję hatchback – drogo, choć warto rozważyć wszystkie aspekty takiego zakupu. Koszt codziennej eksploatacji może zachęcić tradycjonalistów, bowiem przy spalaniu średnio 7,6 - 7,9 l LPG, którego cena waha się około 1,59 zł za litr, Insignia może wydawać się oszczędnym wyborem, zwłaszcza jeśli auto w firmie pokonuje miesięcznie ponad 3 tys. km.

W przypadku Priusa realne spalanie to 3,3-3,6 litra benzyny, co pozwala zaoszczędzić w stosunku do klasycznego napędu nawet 19 tys. złotych po przejechaniu pierwszych 100 tys. kilometrów. Inne oszczędności wynikają z braku kilku podzespołów, które w standardowych samochodach często ulegają szybszemu zużyciu (m.in. alternatora, rozrusznika, tradycyjnego sprzęgła), wydajemy więc mniej na serwisowanie. Wartość rezydualna sprzedawanej hybrydy także jest wyższa od porównywalnej wersji z konwencjonalnym układem napędowym. Co jednak najważniejsze, hybrydy to przyszłość – bezgłośna, płynna, bezstresowa jazda w głośnych miastach jest bezcenna 

 

 

Galeria do tej informacji (klknij na miniaturze, aby ją powiększyć):

źródło: terazplock.pl

« wróć

 

Zobacz również z terazplock.pl:

  Wiadomości 1 - 10 z 2929

dodano: 2018-02-12  
Z pasji do sportu HydroMoc by Brożek
Z pasji do sportu HydroMoc by Brożek Miejsce przeznaczone do treningów indywidualnych i grupowych, dla każdego, kto lubi aktywnie spędzać czas, dbając tym samym o swoją kondycję i zdrowie. To najważniejszy punkt na mapie Płocka dla wszystkic czytaj więcej »

 

dodano: 2018-02-12  
CLASSIC BUS Z nami Ci po drodze…
CLASSIC BUS Z nami Ci po drodze… Firma Classic Bus to firma zajmująca się przewozem osób w kraju i za granicą. Naszymi atutami są bezpieczeństwo, zadowolenie oraz wysoka jakość świadczonych usług. Na potrzeby klienta przygotowujemy i czytaj więcej »

 

dodano: 2018-02-06  
Emocjonalny wymiar techno, muzyczni podróżnicy i weterani D&B - Audioriver ogłasza piętnastu artystów
Audioriver to trzy dni na plaży i blisko sto koncertów na kilku scenach muzycznych. Lineup tegorocznej edycji wypełnia się w bardzo szybkim tempie. W styczniu zostało ogłoszonych siedmiu artystów, do których dziś dołącza kolejnyc czytaj więcej »

 

dodano: 2018-02-06  
Muzyka to lustrzane odbicie życia
Muzyka to lustrzane odbicie życia” - pierwsze ogłoszenie Audioriver Największy polski festiwal muzyki elektronicznej przygotował pierwsze ogłoszenie na 2018 rok – warto było na nie zaczekać do stycznia! Bonobo (live), Ben Klock, Honey Di czytaj więcej »

 

dodano: 2017-12-23  
Wesołych Świąt!
  czytaj więcej »

 

dodano: 2017-11-16  
Uruchomienie silnika Diesla przy -10°C to nie lada wyzwanie. Brzmi znajomo?
Wymień filtr paliwa na FILTRON, a przez całą zimę będziesz odpalał bez problemu. Jak to możliwe? W ujemnych temperaturach z oleju napędowego wytrącają się cząstki parafiny, woda oraz inne zanieczyszczenia, które unieruchamiają auto w mroźny po czytaj więcej »

 

dodano: 2017-11-13  
Najnowsza Toyota C-HR już w wypożyczalniach Rentis w całej Polsce
100 sztuk najnowszego modelu Toyoty C-HR trafiło tej jesieni do oddziałów wypożyczalni Rentis w całej Polsce. Jest to nie tylko poszerzenie oferty dla klientów, ale tym samym potwierdzenie polityki firmy, która stawia na niezawod czytaj więcej »

 

dodano: 2017-11-13  
Jednolity Plik Kontrolny VAT
JPK_VAT  - nowy obowiązek dla wszystkich podatników VAT. Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT  i przesyłania jej jako Jednolitego Pliku Kontrolnego VAT (JPK_VAT) obejmuje mikroprzedsiębiorc&oacu czytaj więcej »

 

dodano: 2017-11-02  
Oferta Sylwestrowa Płock 2017/2018
Nie masz jeszcze planów na sylwestrową noc? Prezentujemy listę miejsc, w których można spędzić ten wyjątkowy czas i nie żałować. Zachęcamy do rezerwowania jeszcze wolnych miejsc!     czytaj więcej »

 

dodano: 2017-06-22  
Wystartuj w biegu Quarter Marathon - 10,54 km ulicami Płocka!
Zapraszamy na bieg ulicami Miasta Płocka na dystansie 10.54 kilometra z okazji XXV lat Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji w Płocku pod nazwą Quarter Marathon.   Start: 16 września, godz. 12:00 Miejsce: Stary Rynek w Płocku (ul. Stary Ryn czytaj więcej »

 

Zobacz wszystkie wiadomości z terazplock.pl »

 

135 147 955